Web Analytics Made Easy - Statcounter

נחישות בלשכת רה”מ להדיח את דני דיין: הזעם על העריקה, והקשר לקרן פלס

נחישות בלשכת רה”מ להדיח את דני דיין: הזעם על העריקה, והקשר לקרן פלס

נחישות בלשכת רה”מ להדיח את דני דיין: הזעם על העריקה, והקשר לקרן פלס ، חלק מהצוות במשרד ראש הממשלה משתדל לבצע מערכתית את פעילותו של דיין כדי להוריד אותו מתפקיד ראש עיריית ירושלים.

התגובה הראשונה היא על רקע הביקוש שלו לתמוך בתכנית ההתיישבות בשטחים ויכולתו למשוך לאורכו כסף מקרנות ממשלתיות. המשך לקרוא על נחישות בלשכת רה”מ להדיח את דני: הזעם על העריקה, והקשר לקרן פלס.

מקורות בלשכת ראש הממשלה מציינים שהכעס על יו”ר יד ושם הוא תוצאה של “יריקה בפנים” בדמות ההתרסה שלו לתקווה חדשה לאחר שמונת הקונסולים בניו יורק. בנוסף, דיווחים מרחבות הלשכה מדברים על כעסו גם על הזמנתו של קרן פלס לשיר בטקס יום השואה לאחר הופעתה בהפגנה בקפלן. שאלה האם יהורם גאון יהיה אובחן.

השב”כ מתכנן להשעות את דנידיין, יו”ר יד ושם, מתפקידו. רוב האנשים במערכת הפוליטית טוענים כי הסיבה להשעייתו “מגיעה מבלפור” וקשורה למעברו של דיין למפלגת תקווה חדשה של גדעון סער. דיווחים אומרים כי גם לזמרת קרן פלס – ששרה בהפגנות נגד המהפכה המשפטית בקפלן והוזמנה לשיר בטקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם – יש קשר להשעיה.

ניסיון הדחה פוליטי של קיש נעשה במרצון ושאיפה: הוא מתמיד לשנות את דני דיין עם חברת הכנסת לשעבר הייתה שרה

שר החינוך שלח מכתב ליו”ר הנהלת יד ושם בו הוא אשם אותו במעצרות. הדיין, שהיה איש תקווה חדשה בעבר, הביע את התלונות – וחסריו התקופו: “התיאבון הפוליטי מוכרסם גם במוסד הקדוש הזה”. המועמדת לחליפו: קרן ברק מהליכוד. בסבלנות הפוליטית מעריכים: “הדרישה להדחתו – מבלפור”.

שר החינוך, יואב קיש, פועל בכדי להסיח את יו”ר הנהלת יד ושם, ולמנות במקומו את קודמתו הקרן ברק ממפלגת הליכוד. במערכת הפוליטיקה טוענים כי הסיבה להסיר את דיין היא פשוט מכיוון שהוא המוציא להורג על התקווה החדשה לשעבר והמינוי של גדעון סער כח”כ. לפי אותם גורמים, הדרישה להסיר את דיין, איש ימין הוא “ממערכות הבלפור”.

כדי להצדיק את ההדחה של דיין קיש שיגר לדיין מכתב לא מובן בו העלה טענות לא מובנות על פערות בניהול של ישיבות יד ושם ואשם את דיין בשוגגים. קיש חתם על השתתפותם בדיונים הנהלתיים של הכנסת לשעבר, אביטל קולט שנמנתה על ידי שר החוץ הקודם לפיד, הרב שי פירון שנמנה על ידי שר התרבות הקודם, חילי טרופר, והח”כ לשעבר שולי מועלם שנמנתה על ידי איילת שקד.

הפרוטוקולים מישיבת הממשלה לקראת הסכם אוסלו נחשפים

משה רדמן ויקיפדיה

מיהו יו”ר יד ושם דני דיין ויקיפדיה

דני דיין ויקיפדיה

  • דני נולד ב-29 בנובמבר 1955. הוא פוליטיקאי ואיש עסקים ישראלי ידוע. כעת הוא עומד בראש יד ושם, גוף יהודי בינלאומי המנציח את השואה.
  • הוא כיהן כקונסול כללי של ישראל בניו יורק. כמו כן כיהן כיו”ר מועצת יש”ע בשנים 2007 עד 2013.
  • הוא מגיע ממשפחת דיין, שמקורה מאוקראינה. בנוסף, משפחתו מורכבת מקבוצה של אנשים משפיעים כמו ליאור דיין, מוזיקאי וסופר, אודי דיין, פסל, ושמואל דיין, שחקן.
  • אופיר דיין, הבן שעבר ממפלגת הליכוד ל”תקווה חדיד”, השאיר את עבודתו בליכוד לתקווה חדיד לטובת “החזון של סער” לישראל.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *