Web Analytics Made Easy - Statcounter

חמישה דברים שאתה לא יודע על יונית לוי, אושיית ערוץ 2 הישראלית

חמישה דברים שאתה לא יודע על יונית לוי, אושיית ערוץ 2 הישראלית

חמישה דברים שאתה לא יודע על יונית לוי, אושיית ערוץ 2 הישראלית ، היא הוזמנה לראיון עם שלושה נשיאים אמריקאים, הקדימה תוכנית טלוויזיה מיוחדת לשקם את ירח הדבש שלה, ועם איזה מגיש חדשות היא הופיעה בעבר؟ חמישה דברים שלא ידעתם.

לא יהיה יתר על המידה לאמר שעוקבי תוכניות החדשות בישראל ממכרים ליונית. המנחה המוערכת הפכה להיות מיוחדת מאוד בהצגת החדשות, וזאת מעידה בדיוק בסקרים, בסקרי טלוויזיה ומדיה, וגם בנתונים של הגיוס. איך עיתונאית נמילה שהתחילה כסופרת עשותה את דרכה להיות המזוהה בהצגתן של החדשות בישראל؟

יונית לוי היא תושבת ירושלים מאז היוולדה, אך בהיותה בת ארבע, עברה עם משפחתה לחיות בשיקגו ולוס אנג’לס בארה”ב, כחלק ממשימה של אביה. כאשר הייתה בת שמונה, חזרה המשפחה לישראל והסתיים בשכונת הגבעה הצרפתית שבירושלים.

לוי עבדה ככתבת ומערכת בחדשות החוץ של גל”צ, והיא גם נתנה לה להחזיק בתוכנית “מה בוער”. אחרי שהשתחררה, היא נרשמה ללימודי היסטוריה וספרות אנגלית באוניברסיטה העברית, ולאחר מכן קיבלה תואר שני בספרות אנגלית מאוניברסיטת תל.

המסע התקשורתי של יונת לוי: מרדיו לחדשות שוברות

לאחר שהוסמכה בתפקידה ברדיו, היא עברה לערוץ 2 של חדשות וכיהנה כעורכת ומגישה של חדשות החוץ. היא התחילה בעבודתה בטלוויזיה לראשונה בשנת 1999, בדיווח שלה על מלחמת קוסובו מגבול המדינה. היא הביאה תמיד ידע בקצב ודיווח מהיר והייתה אחראית על הכתיבה וההפקה של הדירות החדשות הכבידיות ב”אולפן שישי”. בנוסף, הוקמה לתפקיד של עורכת המשנה של המהדורה המרכזית.

במהלך תקופתה ככתבת, לוי עטתה במרחב רחב במהפכות שחלו בארצות הברית. היא כללה בסיקור שלה את התקיפות של 11 בספטמבר, ובאותו הזמן, הספיקה לשאול שלושה נשיאים אמריקאיים: בארק אובמה (שני פעמים) בזמן שהוא היה בתפקיד, ג’ורג’ ווקר בוש בתקופתו כנשיא, וביל קלינטון לאחר שסיים את תפקידו.

ראיונות אחרים שהצטיינו כאלה שבהם התראיינה עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר (ביחד עם אודי סגל), והתראיינה שוב באיטלקית עם ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, בשנת 2013. בעת שנת 2016, התראיינה גם עם ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב.

שינויים בתוכנית החדשות המרכזית בערוץ 10

לאחר שמיקי חיימוביץ’ מעבר לערוץ 10 בשנת 2002, נמנתה יונית להיות מגישת המהדורה יחד עם גדי סוקניק. המהדורה הראשונה שלהם הופקה ב-15 בדצמבר 2002. באוגוסט 2007, סוקניק הודיע על פרישתו ממגישת המהדורה המרכזית.

בהתחלה, חיפשו למצוא חלוף שישמש לצידה של לוי, כאן במקום סוקניק. אבל בסופו של דבר הוחלט להשאיר את לוי כמגישה יחידה למהדורת החדשות, והחברה החדשותית הפסיקה את הגשת המהדורה עם זוגיות.

כחלק ממאמץ לחקור את סוד ההצלחה של יונית, אפשר לומר שהיא אימצה שפה טלוויזית מיוחדת שלה, כמו לשים את המרפק על השולחן ולהסתכל מטה כשהיא שואלת שאלות למראיינים.

את הצדק של עיתונאי איתי זיו, שאמר “רק לא תדמיינו אותה משתלבת בסלט וקוטג’, היא מנהלת את עצמה כך: ‘קסם, בשיחת ערב כבר דיברנו על זה (שימוש לרפק רחב והישענות קדימה על שולחן האוכל). כן, אני! (היד מונחת בצורה ירוקה על השולחן), לא, לא רגילה! (היד אנכית מתקפלת ומכה לקלקל את השולחן), בוא! (עוד מכה קלה) לבישול הזה! (היא מפסיקה, מחכה לתשובה)”.

במראה מעט אישית, למרות שנתקלה בביקורות לאורך השנים ונקראה “מלכת הקרח”, סקר שהתקיים על ידי חברת Millward Brown עבור TheMarker בשנת 2009 מצביע על יונית לוי כהכי אמינה, עם 8% מההצבעות (בפער קטן מהמדורגים במקומות השני והשלישי בסקר, יעקב אילון ורוני דניאל עם 7% כל אחד).

יונית מרגישה חשיבות מרובה לתחום העיתונאות בו היא פועלת ולכן בחודש אוקטובר של שנת 2011, היא חדקה פעילותיה ולא התעסקה בסדרת התוכניות שלה על מנת לעדכן על חזרתו של גלעד שליט, והציעה את תוכנית הבוקר הייחודית שלה בשעה 7:00 ואת החדשות המרכזיות בערב.

כשבוע לפני חתונתו של לוי, נפרסם הסכם לשחרור גלעד שליט, ואחלק מהעיתונאים שהתייצבו בחתונה, עזבו את מסיבת החתונה בעקבות ההודעה המכריעה.

האם לכתבת יונייט היו תקריות שהיא עשויה להעדיף לשכוח؟

כמו כל בני אדם בתחום התקשורת, ליונית קרו יש מספר תקריות שהיא הייתה מעדיפה לשכוח. בשנת 2006, בזמן מלחמת לבנון השנייה, יונית קטעה את הופעתה של שרת החוץ ציפי לבני בדרך שאישית לא חברה לה בתרומח יד מבטל. הקטיעה התרחשה בזמן ריאיון שהתקיים בינה לבין ציפי לבני במהדורת החדשות. לבני שובתה עם נשימתה ונכטשים היו בתגובתה.

באמצע ניסיונה לענות על שאלת יונית קולמה במתינות את דבריה ובנוסף, הופיעה תנודת ידו המפליגה. שרת החוץ נשארה חסרת כל תשובה.

כתוצאה מתלונות שהתקבלו ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בנוגע להפגנת הזלזול של לבני כלפי עצמה, פונו לחברת החדשות בקשה לטיפול בעניין – והחברה החליטה שלבני תתנצל בפני לוי על התנהגותה. לוי התנצלה בטלפון מול לבני, שבתגובתה אמרה כי היא מקבלת את התנצלותה בשמחה.

בשתי התקריות, כיצד ניסו שירותי החדשות לסדר את הדברים؟

בספטמבר 2018, התרחשה אירוע מעניין, כשיונית השתקעה לראיין את מוניקה לווינסקי לאחר הרצאה שהיא נשאה. כשלווינסקי נשאלה על ידי לוי אם היא מצפה לקבל התנצלות אישית מהנשיא קלינטון, היא ענתה: “אני מצטערת, אינני יכולה לקבל את זה” ויצאה מהבמה. לאחר מכן, לווינסקי הבהירה שלוי פרץ לסכם המוקדם שלא יישאלו שאלות בנושא. התקרית נחקרה בתקשורת העולמית.

יונית לוי ויקיפדיה

UNIT היא עיתונאית ומגישת חדשות ישראלית בטלוויזיה הישראלית. יחידה נולדה ב-12 ביולי 1977 בירושלים. למדה באוניברסיטה העברית בירושלים. היא נישאה ב-2011, והיא ידועה בעבודתה בערוץ 2 הישראלי.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *