Web Analytics Made Easy - Statcounter

מיהו יו”ר יד ושם דני דיין ויקיפדיה

מיהו יו”ר יד ושם דני דיין ויקיפדיה

מיהו יו”ר יד ושם דני דיין ויקיפדיה ، dandayan הוא פוליטיקאי ודיפלומט ישראלי מובהק. הוא נולד ב-25 במאי 1955 והוא הצעיר מבין שני אחים. אביו, משה, היה מומחה לחקלאות ועבד באוניברסיטת תל אביב, ואילו אמו, צפורה, הייתה מורה.

דיין מילא כמה תפקידים בולטים במהלך הקריירה שלו, ביניהם ראש הכפר בשנים 2007-2013 ונציג קבוע של ישראל באו”ם בין השנים 2015-2016. הוא גם שימש כקונסול כללי של ישראל בניו יורק.

דיין הצטיין בפעילותו הענפה בתחום ההתבוללות, הן בארץ והן בחו”ל, כאשר פרסם מאמרים רבים בעיתונים נחשבים והעניק ראיונות לערוצי טלוויזיה רבים. בשנת 2020 הודיע ​​דיין על התפטרותו מתפקידו ועבר לכהן כ”שר החוץ” של מועצת יש”ע. במסגרת תפקיד זה ערך מספר ביקורים רשמיים במדינות זרות. המשך לסוף המאמר באתר makemony.

דני דיין ויקיפדיה

  • דני דיין (יליד – ) הוא פוליטיקאי ישראלי.
  • מנסב, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק.
  • הוא ניהל לאורך השנים -.
  • כיהן כנשיא מועצת התרבות הישראלית באו”ם.
  • הוא גדל בעיירה בישראל, והוא הצעיר מבין שני אחים.
  • אבו משה היה מומחה למדעים מתקדמים, עבד באוניברסיטה, ולאחר מכן שימש כשגריר בישראל ב-.
  • דיין הוא הנין של הגזע הארי, אחיינו של דיין.
  • נשוי לעינת דיין, מנהלת אסטרטגיה, מכירות ושיווק -.
  • יש להם תינוקת, אופיר. דיאן דוברת אנגלית, עברית וספרדית.
  • דיין כיהן בתפקידי מנהיגות במועצה הארצית להתיישבות, שם דגל בשינויים במבנה המנהלי של המועצה. הוא היה חבר בצוות המנהיגות להתחדשות ארגונית.
  • הוא היה מקורב לחיל הדיפלומטי בישראל, לעיתונאים זרים ולאורחים חשובים, וקיים פגישות במשרדי החוץ של מדינות רבות ובאו”ם.
  • בספטמבר – ראש הממשלה ושר החוץ בחרו בו להיות שגריר בברזיל – אך ממשלת ברזיל לא הסכימה למינויו, לאחר לחץ של העם.

דני דיין ממשיך להתקרב בצורה של קולות לאדם אש מצוות הפוליטיקה: “הוא אדם העוסק בדינמיקה פוליטית”

לאחר ששר החינוך קיש טען כי דיין נהנה מהקפאה “בניגוד לתקנות של יד ושם” וכי “יש לראות בכך מעשה חמור שסותם על חוקיות כל החלטותיו”, בליכוד ממשיכים להתקפה על דיין.

חבר הכנסת מהליכוד, משה סעדה, מצטרף לתקומם נגד דני ובמהלך הראיון בתוכנית הטלוויזיה הוא אומר בקול נחרץ: “דיין הוא איש פוליטי שנבחר לא בשל היכולותיו, אלא בשל רקע פוליטי. הוא לא נבחר לכנסת מטעם התקווה החדשה וקיבל פרס ניחומים מגדעון סער. שר החינוך, נפתלי קיש, חשב שהוא אינו ראוי. הגיע הזמן שיהיו מונים אנשים לא בשל פרס ניחומים אלא לפי שיקולים מקצועיים”.

ובנוסף לכך, חוקרים של שואה מהקהילה הבינלאומית כתבו במכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלת ישראל היום (ראשון), שישראל צריכה לעצור את הדחת יו”ר יד ושם דני. הם כתבו: “אנחנו דואגים להתקפות האחרונות של שר החינוך הישראלי על דני. ניסיונות לשלוט פוליטית בזכרם של שישה מיליון קורבנות הם איום ברור”.

הדיין שירת את מוסד יד ושם בצורה אופקית מיוחדת ואפשר לשמור ולהבצית את אופיו העצמאי והבלתי פוליטי, הם הוסיפו. “בימינו, כשזכרון השואה כנראה נדחק ולחץ, כל ניסיון לחפש הובלה פוליטית היא איום ברור על כבודם של קורבנות השואה ותוקפנות מוסד שייכותו עולמית ובראוי”.

יש גם אנשים בתקשורת שמסכימים עם דיין. העיתונאי עקיבא נוביק התקף את ניסיון להפטיר מיו”ר יד ושם דני מתפקידו בטור שלו בהארץ ביום ראשון. הוא אמר שהוא מסומן על ידי נתניהו ותומכיו, וטען שמשפחת נתניהו תכננה את הפיטורים שלו זמן רב.

הוא הוסיף שדיין הוא נציג מרשים של המחנה הלאומי, שמרתו את הרגע לאחר שהתפטר מהתמיכה שלו בנתניהו ובתוכניותיו. התגברותו לבנק המטרות היתה רק עניין של זמן, כתב נוביק.

נחישות בלשכת רה”מ להדיח את דני דיין: הזעם על העריקה, והקשר לקרן פלס | צפו בסרטון של לאה שנירר בשמלה שקופה

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *