Web Analytics Made Easy - Statcounter

נופל וקם עם ראש מורם – היום ההיסטורי של מארו טפרי

נופל וקם עם ראש מורם – היום ההיסטורי של מארו טפרי

נופל וקם עם ראש מורם – היום ההיסטורי של מארו טפרי

כשנותרו עוד חצי שעה עד לסיום השדרנית, המקומית כבר חשבה שהסיפור נגמר. אבל פציעה קטנה לא תפיל את האתלט הישראלי שהגיע מוכן. “הייתה לי תכנית. לא להיסחף, לשמור את הכוחות” עם ריצה בצבעים הלבן והכחול, על קו הסיום, כשהמדליית הכסף תלויה על הצוואר שלו, הוא זוכר גם את המדינה ממנה הגיע. דיווח מיוחד מבודפשט.

אחרי שזכה במדליית הכסף באליפות העולם, רץ המרתון מארו טפרי שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והוא נראה לצידו. // קרדיט: איגוד האתלטיקה

לאחר שהאתלטים יוצאים, סלאמוויט טפרי מחבקת בכובד אורך את לונה סלפטר. יחד עם קבוצה רבה של חברים ומשפחה, הם ממתינים למרכזי הכסף.

כאשר פורסם שמארו טפרי יוצאת, הישראלים במקום זועמים “אל אל ישראל”. תקשרויות העיתונות העולמיות מצלמות את אותו הרגע לא נתון להבנה כזו. לוחמי ההכנות ההונגרים מנסים לשלב קצת סדר ולהבהיר את תחום החגיגות הספונטניות. מארו מחבקת בחיבוק ארוך את הבעל. אולי לרגע. אולי לשתיים. היא מתקרבת לחודשי הריון המתקדמים והדמעות נשבצות להם מעל לחייה.

בראיונות – לתקשורת בישראל, לעיתונאים ממניו יורק ומצרפת, ולרשת הטלוויזיה הלאומית של אתיופיה – טפרי מתעניין לציין כמה חשוב לו לייצג את ישראל ולהביא כבוד למדינה. באמת? אין צורך פעמיים לומר זאת. זהו המרתון. גם בתחום האתלטיקה, הספורט הפרימורדיאלי וההיסטורי ביותר – המרתון הינו באמת פנומן.

כמעט לסיום הריצה, נראה כאילו יום זה יסתיים בצורה שונה. מארו נפל אחרי קורות עם אתלט אחר, הוא מסביר לי. “פצעתי קצת”, הוא אומר ומראה לי קרע בחולצה. השדרת בחינם על המסך הגדול בנקודת הפתיחה והסיום מספרת שהוא נפל מהריצה ומתקן את עצמו מיד: “הוא ממשיך. הוא מתעקש לסיים”. באותו הרגע זה נשמע מעורר הערכה. מישהו היה יכול לדמיין באותו זמן את אחד הרגעים הגדולים ביותר בהיסטוריה הספורטיבית של ישראל

אבל טפרי היה בטוח בעצמו. “הייתה לי תכנית. אני לא אתה אוסף. אף פעם לא אתה אוחז באדם המוביל. אני רוצה לשמור על כוחותיי”. גם לונה צ’מטאי, אולי מחוויתה מהיום שעבר, יסובך לו לא להתעקש להיות במובילים, לשמור על אנרגיה. לבצע את הריצה שלו.

ב-12 הקילומטרים האחרונים הטיסה של סיימון באיל מובילה במהירות הרצועות כאשר הוא עובר מעבר לרצועה השלישית, בזמן של כ-15 שניות מהמתמודדים המובילים. כאשר הוא עובר את אלוף העולם, טמרט טולה, היסטוריה עומדת לכתיבה.

וכך הוא נכנס לכיכר הגיבורים של בודפשט במקום השלישי. אבל הניסים לא נגמרו. בעוד ויקטור קיפלנגט מנצח עבור אוגנדה (שעתיים ו 8 דקות ו-53 שניות), טפרי מחליט שהסיבוב הניצחון הוא לא טקס. הוא נפה את עיניו וכיסה חלק בניסיון לעקוף את לאול גברסילאסה האתיופי, ומסיים את ההדרכה האחרונה עם מדליה כסף בזמן 2 שעות, 9 דקות ו-12 שניות.

“אליפות אירופה היא תרבות מדהימה. אבל כאן באפריקה גם אנחנו משתתפים,” אני אומר לו, “זה רמה שונה כולית כמובן. אבל אני תמיד האמנתי בעצמי לאורך השנים,” הוא אומר.

עיתונאי מאתיופיה שעלה ממנה כנער, שואל אותו באמהרית מי הרץ אתיופי אותו הוא מעריץ. הוא מציין את קנניסה בשמו “האריה הגדול של אתיופיה” והם מרוצים. מצד האהבה הישראלית, הוא מקבל את ההערכה העצומה של המדינה בה נולד.

לפני יותר מעשור אנשים הטמיעו רקורדים בעניינים שיכתבו כאן נשמעו כמו מדע בדיוני.

تحميل تطبيق freetv אפליקציה  لمشاهدة القنوات المشفره والأفلام اخر اصدار 2024

משה רדמן ויקיפדיה

מכבי חיפה סבלה הפסד במשחקה מול יאנג בויז בתוצאה 3:0

המסוקים העתידיים של חיל האוויר בכעוד מעט יהיו זמינים ליוצרים

מני אסייג ויקיפדיה – Menny Assyag

ברוך בן יגאל ויקיפדיה

דניאל פרץ הוא שוער מודרני ויקיפדיה

מי זה עטרה אוריה ויקיפדיה

הפרוטוקולים מישיבת הממשלה לקראת הסכם אוסלו נחשפים

איש המנהל גימנסיה הרצליה הודיע זאב דגני על החלטתו להתפטר מהמשרה

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *