Web Analytics Made Easy - Statcounter

שר הביטחון הישראלי לשעבר משה דיין ויקיפדיה

שר הביטחון הישראלי לשעבר משה דיין ויקיפדיה

שר הביטחון הישראלי לשעבר משה דיין ויקיפדיה ، Moshe Dayan הידוע בחזונו האסטרטגי ובחוכמתו הפוליטית, היה מהדמויות הבולטות בתולדות ישראל. כשר הביטחון מילא תפקיד מכריע בעיצוב המדיניות הישראלית בתקופה קריטית שהייתה עדה למלחמות ואתגרים גדולים.

הקריירה הפוליטית שלו נעה בין הצלחות מזהירות לבין תבוסות קשות, אבל הוא תמיד עמד בלב האירועים ותרם לעיצוב מהלך מדינת ישראל. עקבו אחר הכתבה עד הסוף באתר makemony.

שר הביטחון הישראלי לשעבר משה דיין

Moshe Dayan חייל ופוליטיקאי ישראלי בולט, נולד ב-20 במאי 1915 בקיבוץ דגניה ונפטר ב-16 באוקטובר 1981 בתל אביב. דיין התפרסם בתפקידו הבולט במלחמת סיני ב-1956, שם הוביל את כוחות ישראל במלחמה זו והוכיח את ערכו ואומץ ליבו. לאחר שסיים את שירותו בצבא, נכנס דיין לעולם הפוליטיקה ופעל לפיתוח החוקים והיסודות האידיאולוגיים עליהם מושתתת החברה הציונית.

דיין האמין בחשיבות הממד האידיאולוגי בפוליטיקה הישראלית, והתנגד למדיניות הדיכוי וההגבלות שנהגו חלק ממדינות ערב נגד ישראל. דיין נחשב לדמות חשובה בתולדות ישראל, ותרומתו והישגיו זכורים עד היום.

משה דיין ויקיפדיה

  • Moshe Dayan (9 באוקטובר 1915 – 16 באוקטובר 1981) היה פוליטיקאי ואלוף ישראלי בצבא ההגנה לישראל. הוא נולד בעיר טבריה בפלסטין העות’מאני והתחנך בבתי ספר דתיים יהודיים. בגיל 17 הוא הצטרף לחגנה, הארגון שמכשיר יחידות הגנה יהודיות בפלסטין. הוא השתתף במלחמת 1948, במלחמת סיני ב-1956, במלחמת ששת הימים ב-1967 ובמלחמת אוקטובר ב-1973.
  • לאחר השירות הצבאי נכנס לפוליטיקה והיה חבר במפלגת העבודה הישראלית. הוא מילא תפקידי שרים רבים, ביניהם שר החקלאות ושר הביטחון. הוא מילא תפקיד בולט בתהליך קמפ דיוויד שהוביל להסכם השלום בין ישראל למצרים.
  • דיין התבלט במנהיגותו הצבאית החזקה ובהחלטות הנועזות שקיבל בשטח. עם זאת, הייתה ביקורת על כמה מהחלטותיו ושיטותיו הצבאיות. היא תוארה בחלק מהמקורות כ”אחת הסיבות לכך שגדוד 10 נכשל במשימות רבות בגלל דיין, וקיבל פקודות סותרות ומנוגדות”.
  • משה נפטר בשנת 1981 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא הותיר אחריו מורשת משמעותית בתחום הפוליטיקה והצבא בישראל.

מי אשתו של משה؟

אשתו של משה היא רחל קורים. הם נישאו בשנת 1973, שנתיים לאחר גירושיהם, בטקס פשוט שערך הרב מרדכי בירון, ראש צבא ישראל, בביתו של בירון. החתונה לא הוכרזה מראש, ופרון נאלץ לאסוף שכנים כדי להשלים את העשרה הדרושים לטקס הדתי.

מי ניצח באח הגדול 2023 | מינויו של שמואל אברמזון לכלכלן ראשי במשרד האוצר | הזמר דדי גראוכר

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *